The Ankh [Nightmare]

The Ankh [Nightmare]


Již náročnějším nightmare dungeonem je The Ankh. Za poražení všech bossů v této instanci je (stejně jako v Polarisu, Hell Raised, Darkness War a Hell Fallen) 10 Black Bullionů. Jediný snadný boj je na prvním bossovi, i na něm však nekoordinované skupiny mohou selhat. Dungeon je velmi striktní z hlediska potřebných abilit a velmi náročný na healera. I zde je samozřejmě potřeba vědět jeho typické vlastnosti:

  • Melee DPS – v tomto dungeonu na posledních dvou bossech nemáte reálnou šanci se uplatnit
  • Healer/DPS – i když je údajně možné přehealovat druhého a třetího bosse normálně, obecně se zde s výhodou využívá jeden leachhealer s reap&saw. Podpořit ho může další dps s tou samou abilitou.
  • Tank – bohužel v tankově decku v tomto případě není příliš prostoru pro fantazii. Budete potřebovat hromadný impair (Art of War), něco, co naagruje vzdáleného nepřítele a ideálně ho přitáhne do vašeho dosahu (Chaotic Pull), permanentní generátor aggra (Crimson Theater), Mass Provoke. Nutný bude jeden teleport – nestačí dash ani Death From Above, obvykle se používá Spiral of Death. Z pasivek není špatná Unfair Advantage a Forged in Fire.
  • Tank – Útoky všech bossů kromě prvního nemohou být glancovány, evadnuty ani blokovány. Block bude stále snižovat zranění od penetrujících útoků, ale samotný block nenastane. Ideální obranou jsou zde protekce a debilitate.
  • DPS – pro boj na pátém bossovi je nutné vzít několik hromadných hinderů (Slow The Advance, Shellshocker, Dirty Tricks, Whiteout, Razor Wire, a Bomb Squad).
  • Ideální je dlouhý dostřel, v tomto dungeonu kralují pušky.
  • Všichni – v celém dungeonu poletují fialově svítící koule – Motes of Aten, které kohokoli, kdo se k nim dostane na vzdálenost 4 metrů zasáhnou paprskem, ochromí ho, vyřadí všechny jeho ability (včetně SoH) a začnou ho vysávat. Z tanka je možné je dostat, tím, že Moty rozstřílíte na polovinu zdraví (pozor, může přeskočit na někoho jiného). Zachraňovat DPS a healera v podstatě není možné stihnout.

polaris-x hr-x dw-x ankh-y hf-x facility-x he-x sh-x zatím neznámá aux zbraň Auxiliary zbraně návod

Více o oblasti The Ankh zde

Squalid Hekaturgist (317 245 HP)

Hekaturgist Mote

Mumie uprostřed hejna Mote of Aten.

  • Aréna je obklopená pylony, kolem kterých tančí 4 Mote. Každá mote se pohybuje po obvodu podél pylonů, jakmile mine 4 pylony vydá se na střed. Tohle je hlavní mechanika boje. Všichni se musí vyhnout ochromení ze strany Mote.
  • Sám Hekaturgist má pouze útok Heka Strike (1300 HP, magic) na dálku a před tankem neustále ustupuje. Tak se může snadno dostat do blízkosti Mote.
  • Hekaturgist sešle na tanka Heka Blast (2100 HP, physical), což je kolo kolem cíle. Jakmile sesílání skončí, kruh exploduje a zraní každého uvnitř. Je možné ho impairovat.

Do arény je vhodné vstoupit v okamžiku, kdy znáte pohyb Mote, těsně poté, co se vrátili ze středu zpět na okraj. Pro DPS a healera je pak taktika jednoduchá, postupují krok (4m) za Mote a sledují, kdy jdou na střed a vrací se zpět. Mezitím tank dráždí Hekaturgistu (ten neustále utíká z jeho dosahu) a DPS do něj střílí.

Dr. Klein (asi 708 000 HP)

Klein na moste Wave

První setkání s Dr. Kleinem na mostě. Toto je první překážka v tomto dungeonu a důvod proč mnoho skupin odchází bez vítězství.

Z mostu se dá spadnout, pád je to dlouhý a končí v jezeře filthu. Plavání v něm není možné přežít. Je tedy potřeba dávat pozor na okrahje mostu.

Dimensional Reaper (66 093 hp)

  • Štít Unnatural Selection – Snižuje Kleinovo zranění.
  • Má útok na dálku a pokud není správně naagrovaný, bude útočit na healera.
  • Těsně před smrtí sešle na tanka Heka Blast (2000 HP,). V tomto kole by u neměl stát kromě tanka nikdo.

Dr. Klein

  • Spray and Pray (1500 HP, physical) – základní útok
  • Profane in the Membrane (1800 HP, physical) – druhý základní útok
  • Open the Rift – Klein přivolá po straně trojici Mote of Aten, všichni se jim musí vyhnout – bezpečné místo je na druhé straně mostu (levá/pravá strana)
  • Swell of Mutation (asi 4000HP) – přivolání magické vlny (po asi 30 sekund boje) po straně mostu, opět je nutné se jí vyhnout. Je možné ji impairovat, tank jednu vlnu ustojí.
  • Trojitá Swell of Mutation – Klein občas sešle vlnu na jedné straně, pak ihned na straně protější a znovu na původní straně,
  • Klein pozvedne svou hůl na hlavu a sešle nahoru paprsek fialového světla, to je varování před Dreaming Shroud. Ten ochromí tanka, trvá 10 sekund a zraňuje tanka za víc než 3500HP Filth za vteřinu.
  • Po Dreaming Shroud sesílá Klein vždy Wave of Mutation. To je velká vlna přes celý most, která každého, koho zasáhne zabije. Kleinovým cílem je zahnat všechny na povalený sloup při vstupu na most.
  • Sloup sám je pokrytý filthem, není možné na něm stát dlouho.
  • Po Wave začíná Klein sesílat Open the Rift a Swell of Mutation, pokud není v tomto okamžiku impairnutý, dokáže pomocí těchto abilit zabránit návratu hráčů na dostřel. Jakmile je Klein impairnutý, opět přivolá Dimensional Reapera.

Klein začíná boj přivoláním Dimensional Reapera. Tank přibíhá ke Kleinovi, naagrovává Reapera (Chaotic Pull) a DPS se snaží ho rozstřílet. Během standardní fáze boje, uhýbají všichni před Mote i před vlnami mutace, výhodou je zde TeamSpeak.

Během boje mají všichni jako defenzivní cíl tanka.

Jakmile Klein začne sesílat Dreaming Shroud, je potřeba tanka masivně léčit. Obvykle se k tomu používá Reap and Sew, je ale nutné ho seslat včas. Záchranu tanka je vhodné pojistit odpálením všemožných buffů a maximálním útokem na Kleina. Další výhodou je samozřejmě Debilitate.

Po Dreaming Shroud ustupují DPS a healer na povalený sloup, kam nedosáhne Wave of Mutation. Tank zůstává na mostě. Jakmile se vlna začne valit po mostě, musí se tank přes ní teleportovat – není možné ji proskočit, proběhnout. Je nutné použít buď Spiral of Death nebo Flicker. Alternativní strategie využívá Last Resort a velmi přesné načasování. Jakmile je tank na druhé straně, musí Kleina impairovat.

Po této úspěšné akci přivolá Klein opět Dimensional Reapera a boj začíná nanovo.

V druhé normální fázi může Klein seslat zároveň Mote i Swell po obou stranách mostu, tank musí jedno z toho impairovat.

Při 240 000 HP Klein raději ustoupí do hlubin dungeonu.

Orochi Dead Ops (3× 158 623 HP)

Orochi Triplet Posledni Orochi

Trojice elitních vojáků Orochi, která nejspíš nebude úplně zdravá. Tento boj je extrémně náročný na léčení.

  • Closedown –  relativně dlouhý impair tanka následovaný hinderem (12 sekund). Ideální obrana je Sleight of Hand nebo Contortonist. Je možné ho z tanka vycleanovat nebo impairnout jeho sesílání.
  • Frag Grenade – kolo pod nohama, které při výbuchu zraní každého uvnitř za víc než 3000 HP a impairne ho na 3 sekundy. Je možné ho impairovat.
  • Poslední přeživší Orochi se sám uzdraví, dojde k vymazání jeho aggro tabulky a získá enrage.
  • Full Clip poslední Orochi vyprázdní do náhodného cíle celý zásobník (3000 hp, physical). 

K udržení tanka na živu se opět běžně používá Reap&Saw. Je potřeba mít tanka jako defenzivní cíl. Je také nutné si předem určit pořadí, v jakém se bude trojice zabíjet – je potřeba co nejdřív snížit velikost poškození, které tank dostává.

Dimensional Arachnid (380 694 HP)

Arachnid Asistent

Filthový pavouk chráněný asistenty dr. Kleina.

  • Black Bile – kaluž filthu na zemi. Není dobré do ní šlapat.
  • Normální útok (900 HP, physical)

Kolem Arachnida stojí asistenti Dr. Kleina. Na začátku boje svého bosse buffují (Horrific Evolution – dodatečné poškození filthem), pak útočí podle aktuální tabulky aggra.

Nejjednodušší taktika je soustředit se kompletně na bosse a ignorovat addy. S dostatečně vysokým dps je možné Arachnida spálit dřív, než asistenti dokončí buffování. Je potřeba si uvědomit, že po nabuffování bosse bude v jejich aggro tabulce healer, a ten by musel léčit zároveň sebe i tanka.

Pomalejší postup začíná také tím, že tank nabere bosse, pak ovšem naagruje ještě 2–3 addy. DPS mohou další dva addy zabít, tím budou všechny útoky bosse i asistentů opět směřovat na tanka. Asistenti ovšem po určité době respawnou.

The Colossus, Melothat (333 107 HP)

Melothat Melothat Enraged

Oblíbená hračka Dr. Kleina, oživené monstrum vybavené nepěkně velkou sekerou. Navíc s sebou vede malý zástup magicky nabitých mumii. Tento boj má poměrně přesnou choreografii.

Na mostě před hráči se nachází dvě brány, za každou je skupina nabitých addů. Za zády party postupuje Melothat a neustále zrychluje (buff Momentum). Kdokoli k němu přijde na melee vzdálenost je odkopnut a zabit (Overkill – 9000HP, physical).

Následující postup není jediný možný, je ale celkem jednoduchý a spolehlivý:

  1. Tank přibíhá k mumiím před první branou a nabírá je tak, aby NEničil bránu samotnou. DPS je zabijí bez zničení brány.
  2. Tank a dps zničí bránu. Jakmile se adi za ní vrhnou na tanka, ten je impairuje přes Art of War nebo Helter Skelter. DPS je rozstřílí vhodným AoE.
  3. DPS se přesunují na Melothata a sráží  jeho zdraví na 75 %. Boss pak dostává enrage (Juggernaut) a rychle přibíhá k první bráně o kterou se zasekne. DPS se od běj drží dál a probíhají branou.
  4. Tank a healer mezitím nabírají osamělého Orochiho mezi branami.
  5. Pokud kolem bosse začnou procházet jeho addi, je nutné je zpomalit a rozstřílet. Z hinderů se zde osvědčil Razor Wire, Shellshocker eventuálně Bomb Squad.
  6. Přibíhající DPS dobijí Orochiho a společně s tankem rozbijí bránu. Jakmile se adi za ní opět vrhnou na tanka, ten je impairuje přes Art of War nebo Helter Skelter, Domino Effect nebo Stunning Swirl. DPS je jako obvykle rozstřílí.
  7. DPS se vrací zpět na bosse a sráží jeho zdraví na polovinu. Opět je klíčové starat se o jeho addy a zpomalit je a zabít.
  8. Boss opět dostane enrage a přibíhá k bráně o kterou se zasekne.
  9. Tank konečně nastackuje na bossovi 10 Exposed a něco málo Debilitated.
  10. DPS střílí do bosse, jakmile kolem něj začnou probíhat addi, je opět nutné a kritické je zpomalit a zabít.
  11. Tank nabírá dva Orochi a healer se ho pokouší udržet na živu. Klíčem k přežití je zde pohyblivost, eventuálně Reap&Saw. DPS Orochi ignorují a věnují se pouze bossovi a jeho addům.
  12. Boss padá do jezera, boj je u konce.

Wretched Receptacle, kteří jsou Melthatovými ady mají 5784 HP a pokud se k někomu dostanou, praští ho za 5500HP (magical).

Pit Dwelerům za tímto bossem je možné se vyhnout.

Dr. Klein a Melothat (1 103 493 HP, 1 177 059 HP)

Melothat+Klein DrKlein konec

Konečný boj dungeonu se odehrává přímo pod Atonovou sochou. Na ní stojí Dr. Klein, dole pod ní v jezeru filthu stojí kolos Melothat.

Aréna má v první fázi v podstatě tvar písmene L, boj se bude odehrávat podél jedné strany. Na ní kolmá část vede nahoru ke Kleinovi a během boje není přístupná.

Melothat

  • Ono to tak sice vypadá, ale nikdo tomu nevěří a musí si to zkusit: dosah útoku je opravdu velký a je to Cleave (1400HP, physical) nejen podle jména. Melee se zde opravdu použít nedá, pistole mají drobnou rezervu, ale musí dávat pozor.
  • Sinkhole – Melothat položí pod tankovy nohy kaluž filthu. Tank v ní nesmí stát, pozor kaluž je o něco větší, než je původně nakreslený kruh.
  • Vždy po čtvrtině zdraví Melothat poklekne a přestane útočit. V tom okamžiku jej začne Klein buffovat, a přestane s tím, pokud jej někdo impairne. Melothat se opět zvedne po asi 15 sekundách. Buff (Horrific Evolution) zvyšuje zranění z jeho standardního útoku.

Dr. Klein

Má kompletní sadu abilit z druhého boje a až bude na dolní platformě, bude je používat.

Dolní fáze


  1. Tank nabírá Melothata na nejzašším pravém okraji platformy. DPS přebíhají doleva a útočí na něj.
  2. Jak tank uhýbá před kalužemi filthu od Sinkhole přesouvá se postupně doleva. DPS ustupují mimo dosah Cleave.
  3. Jakmile klesne Melothatovo zdraví pod 75 %, tank vyběhne nahoru k Dr. Kleinovi a impairne ho, ideálně do něj ještě párkrát praští a na rozloučenou mu nechá např. Crimson Theatre. To by mělo stačit, aby ho bezpečně nabral a Klein začal střílet po tankovi místo healera. Ihned se vrací dolů, nejrychlejší cesta je seskočit z jedné z platforem na kovový nosník, který vede zpět do pravé části dolní platformy.
  4. Tank nabírá Melothata, pokud se mu to příliš nepodaří, musí DPS nějak snížit své aggro (Confuse). Melothat je schopný vybít DPS jedinou ranou.
  5. Po bezpečném nabrání Melothata do něj DPS opět střílí, dokud není na polovině zdraví.
  6. Tank opět vybíhá nahoru a impairne Dr. Kleina. Tentokrát má trochu delší cestu. Vrací se zpět na dolní platformu po nosníku a nabírá Melothata.
  7. DPS sráží zdraví Melothata pod čtvrtinu. V této fázi se za tankem objeví nebezpečný add Wretched Receptacle, který ubírá každou ranou 3000 HP a je nutné ho okamžitě zabít.
  8. Klein se objevuje na pravé části dolní platformy a buffuje Melothata odtud. Je potřeba ho interruptnout.
  9. Klein začíná sesílat velmi silnou Wave of Mutation. DPS ustupují na druhé (nyní bezpečné) rameno plastformy. Tank se připraví a až Klein Wave sešle, proteleportuje se skrz ni a interruptne ho (jako u druhého boje).
  10. Tank tankuje oba bosse, DPS zabíjejí Melothata.
  11. Klein se teleportuje mezi stranami platformy a sesílá Mote a Swell, dokonce i Wave. Po Wawe je vždy imunní vůči poškození a musí být interruptován (ev. se sám po čase teleportuje).
  12. Jakmile zbývá Dr. Kleinovi 210 000 HP teleportuje se nahoru a začne sesílat něco opravdu nepěkného.

Horní fáze

Během cesty nahoru je potřeba nespadnout do filthu. Tank počká, až se DPS shromáždí a na Kleina zaútočí.

  • Klein si na pomoc přivolává dva Dimensional Reapery, každý mu poskytuje štít a je schopný střílet podle aggro tabulky. Tank je musí nabrat oba i Kleina zároveň. Dají se údajně aggrovat ze samotného okraje platformy – ale není to spolehlivé, je možné použít Provoke, nebo jednoho stáhnout o kousek Chaotic Pullem a na druhého použít třeba Strange Attractor.
  • Je nutné se předem domluvit v jakém pořadí se budou addi zabíjet, je potřeba co možná nejdřív zredukovat zranění, které dostává tank.
  • Klein stále sesílá Spray and Pray (1200 HP, physical) a Profane in the Membrane (1600 HP, physical).
  • Oba Reapeři sesílají Heka Blast.
  • Zatímco parta zabíjí addy, Klein se sám buffuje – opět Horrific Evolution. Pokud se nabuffuje moc, zabije tanka během několika útoků.
  • Boj je opět náročný na léčení a Reap&Saw zde opět najde využití.
2 Comments
  1. avatar
    Date: October 17, 2013
    Author: Jarred
    Poděkování patří nejen autoru návodu, Raylovi, ale i „přísedícím” bojovníkům Morfee a ShinMaovi :) [Reply]
  2. avatar
    Date: January 11, 2014
    Author: RezavejTank
    Použití Reap and Sew je pro přežití tanka nezbytné, ale nemusí to stačit... pokud to nestačí, tak pomůže, když všechna DPS mají alespoň jeden healovací (klidně minor) talisman. To je potom jiné kafe ♥ [Reply]
Leave a Reply

Nemůžete se přihlásit a jste si jistí, že píšete heslo správně?

Občas se to bohužel stává, dokud nepřijdeme na chybu, přihlašte se

přes tento odkaz, který by měl být vždy funkční.

Děkujeme za pochopení

kanal

Chcete-li být ve hře v kontaktu s ostatními českými a slovenskými hráči z jiných kabal nebo frakcí, naistalujte si skript, jenž vás pokaždé automaticky přihlásí do CZ/SK chatovacího kanálu.

Více informací zde.

Kabaly

Chcete se stát součástí některé z česko-slovenských kabal?
Vyberte si ze seznamu zde.

Would you like to read our articles in English or another language?

Just use The Ravens on Google Translator and insert the link you want to translate.