Scénáře

Scénáře


Scénáře představují virtuální realitu a trenažér s dynamicky náhodných obsahem. Hráč si předem vybírá konkrétní typ scénáře, jeho lokaci, obtížnost a počet spoluhráčů. Hraní scénářů poskytuje zdroje pro augmentace – zlepšováky aktivních schopností.

V současné době existuje pouze jeden typ scénářů, Seek and Preserve, kdy se snažíte uchránit skupiny přeživších před nájezdy monster. Do budoucna se plánují i další typy – například Occult DisturbanceEscape. Z lokací lze vybrat zatím jen tři, ale i zde se plánují rozšíření. Zdarma je k dispozici lokace The Hotel na obtížnost normal a elite. Nightmare obtížnost a všechny další scénáře jsou pak součástí placeného obsahu.

Základy scénářů

Ke scénářům se dostanete pouze z The Sunken Library v Benátkách. Do této oblasti se dostane portálem z větve, která je těsně pod vstupem do Soulu. Na mapě Agarthy se jedná o větev E [E-branch], použít můžete zkratku E-branch from Main platform.

scenare-03

Na konzoli si navolíte přesně podmínky, které vám vyhovují a vše potvrdíte stisknutím tlačítka INITIATE SCENARIO.

scenare-04

Konzole obsahuje:

  • ObjectiveSeek and Preserve (zatím jediný typ scénáře)
  • Location – oblasti The Hotel (Hotel Wahid, Scorched Desert), The Mansion (Franklin Mansion, Blue Mountain) a The Castle (Carpathian Fangs)
  • DifficultyNoviceNormal, Elite a Nightmare
  • Group SizeSolo, Duo a Group

Sólo velikost skupiny je variabilní. Může si ji zahrát i více lidí, ale odměna se pak poměrově rozpočítá.

Po stisknutí tlačítka INITIATE SCENARIO vstupte do jedné ze čtyř simulačních komor, kde po chvíli započne odpočítávání a scénář se nahraje. Osobně jej pak nastartujete díky modře svítící ikoně startu uprostřed komory (první obrázek). Pokud byste chtěli odejít, můžete použít ikonu exitu (druhý obrázek), která nahradí ikonu pro spuštění scénáře. Když už jsme u ikon. Můžete narazit na statické respawny ikon zrychleného pohybu (třetí obrázek). Jakmile ikonou projdete, zvýší se rapidně vaše rychlost na několik vteřin, což uvítáte, když budete přebíhat mezi stanovišti. Ikona se na stejném místě po několika minutách znovu obnoví.

scenare-13 scenare-12 scenare-14scenare-06 scenare-05

Smrtí se scénář NERESETUJE!

Cooldown scénářů

Pokud se vám podaří úspěšně dokončit scénář, budete mít aktuálně 18 hodin cooldown. Pokud ve scénáři neuspějete, tj. nepřežije vám ani jeden svěřenec, budete mít cooldown jednu hodinu. Jednohodinový lock se nezapočte, pokud všichni svěřenci zemřou ještě před objevením prvního bosse.

Každý scénář lze hrát v různým kombinacích obtížností a skupin celkem čtyřikrát. Do společného cooldownu se započítávají následující kombinace:

  • obtížnost Normal nebo Elite se skupinou Solo nebo Duo
  • obtížnost Normal nebo Elite se skupinou Group
  • obtížnost Nightmare se skupinou Solo nebo Duo
  • obtížnost Nightmare se skupinou Group

Pokud si tedy zahrajete scénář na normální úrovni jako sólo, nebudete si pak moci scénář zahrát na obtížnost Elite ani s kamarádem ve skupině Duo. Ale budete si moci zahrát daný scénář třeba na stejnou obtížnost v pětičlenné skupině. Pokud si vyberete třeba nightmare verzi s celou skupinou, můžete si stejný scénář zahrát na nightmare ještě jednou, buď sólo nebo jako duo.

Locky na scénáře můžete resetovat zakoupením předmětu Venetian Exemption v Item Store za 5 veteránských bodů (celkem dostanete pět kousků).

Scénář: Seek and Preserve

Musíte najít a zachránit přeživší. Po prvním kontaktu odběhne přeživší do defenzivní zóny, kde je musíte chránit před vlnami nepřátel a bossů. Mějte na mysli, že během scénáře se projeví náhodné události. Vaše hodnocení bude vypočítáno na základě počtu zachráněným přeživších na konci scénáře.

Průběh scénáře Seek and Preserve

Interface tohoto typu scénáře je velmi jednoduchá a přehledná. Nalevo od mini mapy naleznete dva ukazatele. Zelený udává aktuální počet živých přeživších / celkový počet přeživších na začátku scénáře. Hned pod tímto ukazatelem běží odpočítávání jednotlivých fází scénáře.

scenare-07

Tento typ scénáře začíná iniciační fází (30 vteřin), kdy vám průvodce slovně sesumíruje, co jste si vybrali za kritéria scénáře a kde se nacházíte. Poté následuje fáze Rally Survivors, během které musíte osvobodit každého přeživšího od útoku monstra. Jakmile zabijete monstrum útočící na vašeho svěřence, svěřenec se uteče schovat do nejbližší obranné zóny. Dále následují tři vlny nepřátel, které střídají fáze bossů. Fáze nepřátel trvají několik minut a fáze bossů obsahují vždy jednoho bosse. Poslední boss po třetí fázi je finálním bossem a po něm scénář končí.

Každá mapa má více jak jedno místo, kam se přeživší shromažďují. Musíte tedy ochraňovat více míst a pečlivě vybírat, kde se zrovna budete pohybovat.

Místo odkud přicházejí vlny nepřátel se neustále mění během dané vlny a je označeno oranžovým symbolem na minimapě.

Náhodné prvky scénáře Seek and Preserve

Náhodné prvky můžeme neoficiálně rozdělit do dvou kategorií – prvky přátelské a prvky nepřátelské. Mezi prvky nepřátelské zmíníme rozmanité a nahodilé vlny nepřátel. Každý scénář nabídne různé nepřátele i bosse, můžete tak bojovat s Ak’aby, zombie, Cultisty, Hell Soldiery, Draugy, Hellspawny, mumie, vlkodlaci… vše na co si vzpomenete. Dalším nepřátelským prvkem jsou náhodné události. Často vám nějakou přístupovou cestu zatarasí jezero filthu, těžko průchozí. Nebo vás může přepadnout písečná bouře.

Přátelské prvky můžeme také rozdělit do dvou kategorií. První z nich je podpora (levý obrázek dole) Benátského koncilu, která vám poskytne tajné bedny s nějakým druhem pomoci – od nášlapných min na nepřátele, přes kulomet (pravý obrázek dole), až po pušku, kterou můžete dát nějakému přeživšímu, aby se bránil. Získání této pomoci je však vázáno na rozhodnutí, zdali se vydat pro bednu a nechat svěřence na pospas a nebo je raději bránit celou dobu.

Druhou kategorií přátelských náhodných prvků jsou lootovací buffy. Občas se po zabití nepřátel objeví světelná ikona buffu (prostřední obrázek). Když touto ikonou projdete, získáte několika vteřinový buff. Prostřední obrázek zobrazuje léčící buff. Mezi další buffy můžeme jmenovat protekci, větší damage nebo třeba zvýšenou rychlost.

scenare-09 scenare-08 scenare-10

Odměny za scénáře

Za splnění scénáře, a občas i jako součást lootu ve scénáři, obdržíte měnu Aureus of Initiation. Upotřebíte ji u vendorů Minister of Ca’ d’Oro, kteří vám za ně v The Sunken Library v Benátkách prodají epické (tj. fialové) zbraně, talismany, signety, oblečení nebo důležité Augment Attunig Kity, potřebné pro systém augmentací. Ve scénáři můžete selhat [Failed] nebo získat jednu ze čtyř medailí – bronzovou, stříbrnou, zlatou nebo platinovou.

aureus

SCENARE-11

Za významný loot se ve scénářích považují části augmentací. Scénáře jsou zatím jediným místem, kde lze augmentace nebo jejich nevyladěné části získat.

Benátská knihovna ještě hostí speciálního Rogue Coder vendora, který vám může prodat speciální výpomoc do scénářů, jako jsou lékárničky pro svěřence nebo třeba kulometné věže.

vendor-venice

Leave a Reply

Nemůžete se přihlásit a jste si jistí, že píšete heslo správně?

Občas se to bohužel stává, dokud nepřijdeme na chybu, přihlašte se

přes tento odkaz, který by měl být vždy funkční.

Děkujeme za pochopení

kanal

Chcete-li být ve hře v kontaktu s ostatními českými a slovenskými hráči z jiných kabal nebo frakcí, naistalujte si skript, jenž vás pokaždé automaticky přihlásí do CZ/SK chatovacího kanálu.

Více informací zde.

Kabaly

Chcete se stát součástí některé z česko-slovenských kabal?
Vyberte si ze seznamu zde.

Would you like to read our articles in English or another language?

Just use The Ravens on Google Translator and insert the link you want to translate.