Tokio: První dojmy českých hráčů

Tokio: První dojmy českých hráčů


Jméno japonské metropole Tokio rezonuje v představách a očekáváních všech hráčů TSW, kteří už notnou (takřka nesnesitelně dlouhou) dobu čekají na nový obsah. Ač bylo Tokio slíbeno v podstatě před rokem, je očekáváno už několik měsíců a stále bez konkrétního data spuštění. Nicméně obsah následujícího updatu je k dispozici na testovacím serveru, a tak už se mohli první hráči vydat na průzkum.

Ještě nějakou chvíli potrvá, než se ozkoušený a případně upravený obsah přenese na live server, ale už byste se pomalu měli naučit  nastupovat do přeplněného metra (a že to tokijské známe dobře :D ), jíst hůlkami suši zatímco si budete prohlížet oblíbené manga a mít prst na spoušti foťáku, který jste si koupili za rohem v automatu.

Než sami budete moci říct “Konnichiwa Tokio”, dva hráči se podělí o své první dojmy.  Na 8 otázek leecherského samuraje Giorgina odpovídali hráči, kteří často a rádi testují ještě nezveřejněný obsah a pomáhají mu tak rychle se dostat i k ostatním – Rayla za Templáře a Jarred za Illumináty.

Vše, co se vyskytuje na testovacím serveru je proklamováno jako test a nemusí se nikdy objevit v konečné verzi. Hráči obsah testují a poskytují zpětnou vazbu vývojářům a diskutují s nimi o věcech, které se jim zdají z pohledu hráčů jako chybné, nebo by se mohly zlepšit. Správně by se nemělo nic z testovacího serveru zmiňovat, aby nedošlo ke zbytečnému nedorozumění a vyhroceným diskuzím nad navrhovanými změnami; přesto si už můžeme dovolit něco málo nastínit, když svůj pohled přinesou dva ostřílení testeři, kteří dokážou reálně odhadnout, o čem má cenu mluvit a co se ve finále ve hře objeví (aniž by nám toho příliš prozradili).

Následující text obsahuje lehký spoiler. Chcete-li, aby pro vás Tokio zůstalo zcela zahaleno pod tmavým kimonem, nečtěte dál.

tokio01

Loni v březnu někdo na oficiální fórum TSW umístil mnoho zdánlivě konkrétních informací o Tokiu, tento spoiler byl velmi rychle kompletně stažen a nikdo z vývojářů ani moderátorů se k němu nevyjádřil. Hned první otázka se tedy nabízí…

Je spoiler z loňského roku pravdivý?

Jarred: Osobně netuším. Issue #9 má v plánu představit jen část Tokia a pokud se nic nezměnilo, tak i Issue #9 má být rozděleno na dvě části. Není tedy mnoho indícií, na kterých by se dalo stavět. Tokio (celé, ne jenom Issue #9) je stejně velké jako jednotlivé zóny na Solomon Island (Kingsmouht, Sagave Coast nebo Blue Mountain). Lore objektů je mnohonásobně více, než v proklamovaném spoileru, ale to by ani nebylo překvapující, protože textový obsah, který nemá vliv na herní systémy, stejně vytváříte až jako poslední. Navíc, co platilo před rokem, se mohlo od té doby mnohokrát změnit.

Rayla: Popravdě jsem se spoileru celkem úspěšně vyhnul. Nová herní zóna se jmenuje Kaidan, což by měla být hypotetická okrajová část Tokia. Slovo samo má zajímavý překlad. V Issue 9 bude přístupná jen její polovina, budou navíc vynechány některé instance, které se v ní nacházejí (obchodní dům, hodinový hotel). Přiznám se, že jsem si tuhle zónu vysnil tak nějak větší. Nicméně už i tak v ní najdeme všemožná různá prostředí: japonské domky, moderní zástavbu, zdevastované paneláky, malý hřbitov, lázně, pekelnou oblast, okouzlující parčík, všechno tak nějak přirozeně propojené.

tokio02

Každého asi bude zajímat, kolik nás čeká nového obsahu.

Rayla: Zatím těžko říct. Testovat se dají nové mechaniky a hlavní příběhová linka. Rozhodně má Kaidan obrovský potenciál, prostředí je tak různorodé, že mise se mohou nacházet doslova na každém rohu a přesto budou pokaždé jiné. Množství nového lore je obrovské.

Jarred: Taky si netroufám odhadnout, ale myslím si, že obsahu bude dostatek. Co do počtu misí a rozsáhlosti příběhu možná jako issue pět, šest a sedm dohromady, ale jen za předpokladu, že bude Issue #9 rozděleno a my teď můžeme testovat jen část misí. Když nepočítám příběhové (story) mise, tak sice můžeme teď zkoušet jen jednu akční misi a několik postranních (side), ale nedomnívám se, že druhá část Issue #9 by přinesla jen mizivé množství akčních, sabotážních a investigativních misí. Jinak musím ještě zmínit, že Issue #9 není jen o Tokiu, první příběhové mise nás zavedou zpátky do Benátek a dovolí nám nahlédnout i do dalších zdejších prostor.

Jsou nové mise stále tak zajímavé a novátorské?

Jarred: Určitě jsou zajímavé z pohledu nového prostředí a také toho, že nás posouvají v příběhu dál a prozrazují něco zajímavého. Pár zajímavých prvků se v misích také našlo a některé se mi i moc líbily. Třeba doupě jednoho démona nás částečně zavede do pekla a tato mise mě hodně bavila. Taková akčně-sabotážní perlička. Obecně si myslím, že si vývojáři hodně vyhráli a že nápady jim určitě nedochází.

Rayla: Každá ze zatím přístupných příběhových misí je jiná a má svoji unikátní atmosféru. V jedné budete přepínat mezi dimenzemi, ve druhé zkoumat sídlo sebevražedného kultu, v další se budete hodně, hodně bát (a pokud se vám nelíbila mise Castle, tak tuhle si taky neoblíbíte), pak se budete snažit dostat skrz spoustu pastí ke svému cíli. Ani u jedné mise jsem se nenudil. Proto je škoda, že příběhová linka je tak na čtyři hodiny.

tokio03

Co vás nejvíc překvapilo? Pozitivně i negativně.

Rayla: Jak čistý je Kaidan. Ulice jsou bez odpadků, skoro nikde není žádný filth, jen ulicemi se toulají zdeformovaná monstra dobývající se do opuštěných automobilů. Filth na povrch proniká jen u zastávek metra. Na druhou stranu je zde filth doslova všudypřítomný, nenašel jsem snad jediného nepřítele, který by po sobě nezanechal filthové reziduum. Zóna také zatím působí prázdně – nejsou tam žádné mise, nikde nepobíhají žádní hráči.

Jarred: To je trochu zavádějící, protože se bavíme pořád o testovacím serveru a konečná verze může vypadat jinak, ale také bych radši viděl trochu plnější ulice velkoměsta. Je pravda, že jsem v Tokiu nikdy nebyl, tak netuším, jak tam jsou čistotní :) . Mile mě překvapilo nové černé lore, speciální elektronický Orochi mob (určitě všichni budete vědět jaký, až na něj narazíte; a není to robotická chůva z Issue #7) a celková grafika oblasti. Tokio je krásně barevné, přesto nevtíravé.

Co nové postavy? Která vás nejvíce bavila?

Jarred: S postavami jsem naprosto spokojený, všechny jsou originální, působí velmi dobře a jejich výstupy ve scénkách k misím jsou vždy zábavné, přesto mě ale nejvíc bavila stálice, která je ve hře už od začátku – Kirsten Geary. Její monology doplněné nadřazeností, humorem, jízlivostí i sarkasmem jsou prostě dokonalé. Hlavně když mluví sprostě.

Rayla: Stejně jako v celém TSW, každá postava je jiná a každá postava je nezapomenutelná. I ty postavy, které se příběhem jen mihnou, mají velký potenciál. Je vidět, že příběh Funcom v TSW prostě umí a je schopný ho postavit na zajímavých postavách. Mě se líbila teenage hackerka a její bratr.

tokio05

Nějaké drobné novinky nebo herní prvky, na které se můžeme těšit?

Rayla: Není drobných novinek, jen velkých :) . Systémový tým v poslední době pracuje na opravách herních mechanik – například Elemental Force by teď měla být mnohem předvídatelnější. Silné úpravy postihnou pistole, jejich drony začnou dávat smysl. Dočkáme se také Lore z pohledu Filthu, což je úžasný krok. Vůbec celý systém Lore prochází velkou změnou a přeformátováním.

Jarred: Myslím si, že vedle toho, co už tu bylo zmíněno mnou nebo Raylou, bych už nerad něco prozrazoval. Možná malý spoiler, že se opět setkáme s Lydií z Transylvánie. Atmosféra stylu japonských hororů se nám také nevyhne, proklínám vás, malé démonské holčičky! Jako správce mapového portálu TSW-GEO.com oceňuji i novou mapu Agarthy.

Jak je to s obtížností Tokia?

Jarred: Určitě je větší obtížnost znát a jestli měl někdo problém s Transylvánií, tak v Tokiu bude umírat hodně často. Velkou zásluhu na obtížnosti mají samozřejmě mobové, kteří jsou vybaveni už několikrát oficiálně zmiňovaným AEGIS systémem. Ale i samotné útoky mobů jsou agresivnější a většinou nedovolí ani naprostým profíkům s 10.5 vybavením frajersky stát na jednom místě. Některá monstra mají v zásobě celou škálu útoků s AoE efekty a střídají je tak často, že se nemůžete ani na moment zastavit. Ony fialové odměny za předchozí updaty určitě hrají svou roli a nepodceňoval bych to. Samozřejmě, že se najdou nadaní a šikovní hráči, kteří by všechno zvládli i v zeleném (ne-li bílém) gearu, ale to jsou výjimky, ne standardní hráčská skupina.

Rayla: Tokio je obtížností balancované asi na modrý QL10 gear. I pro slušně vybavené hráče ale bude výzvou právě kvůli systému AEGIS. Ze tří důvodů: dokud neshodíte nepříteli štíty, nejste schopní se z něj léčit přes leech – což dnes používá téměř každý. Druhý: Pokud zaútočíte na nepřítele s jiným AEGISem, než jsou vaše controllery, nebudete ho vůbec nijak zraňovat a nebudete schopní ho vůbec zabít. Útěk je sice ponižující, ale jiná možnost není. Třetí důvod je ten, že díky AEGISu budou konečně smrtelně nebezpeční nepřátelé s malým počtem HP ale silným útokem. Přibude také několik nových útoků, díky kterým se při boji budete muset hodně hýbat, boj je tak opravdu hodně o uhýbání a je náročný na pozornost. Je hodně akční. Jakmile se ale naučíme hýbat novým způsobem a zvykneme si kontrolovat AEGIS, bude to bez problémů.

tokio04

Čekají nás už konečně nějaké změny v PvP?

Rayla: I když PVP moc nehraju, jsem rád, že se v něm objeví několik změn. Bude mít svoje vlastní Curio a jiné gadgety. V El Doradu nepůjde s relikviemi utíkat a celkový pohyb s nimi bude zpomalený a ve Fusangu se změní systém odměn.

Jarred: PvP jsem dříve hrál docela dost, ale pak se to začalo hroutit a zatím jsem si nenašel cestu zpět. Je ale pravda, že změn pro PvP se chystá hodně, nejsou to žádné nové mapy nebo obrovské změny, přesto by tyto kroky mohly pomoc udělat PvP příjemnějším zážitkem pro hraní. PvP čekají i speciální gadgety jen do PvP oblastí a větší HP bonus pro tanky, healery a dps. Osobně jsem hodně zvědavý, jak nové odměny ovlivní PvP.

2 Comments
  1. avatar
    Date: June 2, 2014
    Author: Giorgino
    Teaser k Tokiu ma dobrou atmosferu, takovou tisnivou a takrka filmovou. Snad takove prvky budou i v tokijskych misich, tesim se! [Reply]
  2. avatar
    Date: June 16, 2014
    Author: Warden
    Právě neskutečně mrazivý trailer mě přinutil si devítku koupit, a obnovit hraní TSW. Zatím jsem toho mnoho neviděl, koupil jsem issue a musel jsem do práce :D, nicméně jsem stačil užít horrorový začátek a prokecat řidiče tanku. Opět se potvrdil můj názor, že TSW má jedny nejzajímavějších NPC, s jakými jsem se měl možnost setkat. Jinak jsem rád za orientaci na příběh a komornější hraní, už mě to huntění "grošů" lezlo krkem, což byl důvod proč jsem přestal. Trochu pozapomenout na atmosféru hry a počkat si na nové příběhy bylo přesně to co jsem potřeboval. [Reply]
Leave a Reply

Nemůžete se přihlásit a jste si jistí, že píšete heslo správně?

Občas se to bohužel stává, dokud nepřijdeme na chybu, přihlašte se

přes tento odkaz, který by měl být vždy funkční.

Děkujeme za pochopení

kanal

Chcete-li být ve hře v kontaktu s ostatními českými a slovenskými hráči z jiných kabal nebo frakcí, naistalujte si skript, jenž vás pokaždé automaticky přihlásí do CZ/SK chatovacího kanálu.

Více informací zde.

Kabaly

Chcete se stát součástí některé z česko-slovenských kabal?
Vyberte si ze seznamu zde.

Would you like to read our articles in English or another language?

Just use The Ravens on Google Translator and insert the link you want to translate.