Talismany [Talismans]

Talismany [Talismans]


Systém talismanů

Každá postava může mít maximálně sedm talismanů bez ohledu na oblečení nebo druhy/počtu zbraní. Talismany slouží jako určitá forma zbroje a síly a není nikterak závislá na tom, co máte na sobě, nebo s čím bojujete. Na druhou stranu – účinnost zbraní se odvíjí právě od talismanů, které nosíte.

Každý může v jeden okamžit nosit (mít aktivní) pouze jeden Head talisman, tři Major talismany a tři Minor talismany:


Head

Finger

Neck
 
Wrist

Luck

Waist

Occult

 

Okno talismanů otevřete klávesou C. Head talisman patří mezi nejmocnější druhy talismanů, následován major a minor talismany. I když maximální účinné major a minor talismany obvykle dávají dohromady větší statistiku pro určitou oblast.

  • head talisman = 19 %
  • 1 major talisman = 16 %
  • 3 major talismany = 48 %
  • 1 minor talisman = 11 %
  • 3 minor talismany = 33 %

 

Existují tři základní statistiky pro talismany:

  • Attack rating – vhodné pro DPS
  • Heal rating – vhodné pro healování
  • Health – vhodné pro tankování

 

Základní zelezné talismany (QL 1–10) se skládají obvykle s kombinací dvou statistik a slouží k udržení jistého poměru mezi HP (health), attack a heal rating:

  • tankovací talisman – hodně HP, málo attack rating
  • DPS talisman – přibližně stejný poměr HP a attack rating
  • healovací talisman – přibližně stejný poměr HP a heal rating

 

Modré a fialové talismany se obvykle zaměřují jen na jednu konkrétní statistiku, takže tank, DPS a healer se pak rozhodují, které talismany budou přidávat HP, attack rating nebo heal rating.

Každý talisman má určitý level, jenž udává, zdali jej postava může nosit nebo ne. Lepší talismany s vyšším levelem můžete používat až po investování Skill bodů v okně skillů (klávesa K).
Modré talismany nepředstavují nástupce zelených, můžete tedy najít i modré talismany s levelem 3 atd. Fialové jsou naopak nástupcem modrých a v podstatě můžete nalézt pouze fialové talismany s minimálním levelem 10 nebo 8 (pokud jsou zakoupené u specializovaných vendorů) .

Síla talismanů se nezvyšuje pouze levelem a barvou, ale také pomocí glyfů (např. vytvořených z run) a signetů.

Jména talismanů

Každý talisman (kromě talismanů získaných v nightmare dungeonech) má své specifické pojmenování, které prozradí jeho primární i sekundární statistiku a další vylepšení. Příklad:
Devastating Pendant of Vigour
Základ jména tohoto talismanu je Pendant, což značí, že se jedná o major-neck talisman s attack rating. Devastating určuje glyf, který byl na tento talisman použitý. Tabulka glyfů dole prozrazuje, že se jedná o sekundární statistiku Hit rating a Crit Power rating. Poslední složka jména of Vigour prozrazuje, že daný talisman má v sobě signet. Každý signet má specifickou vlastnost a ne vždy je možné jej vsadit do každého talismanu. Signet of Vigour navyšuje maximální HP o určitý počet (fialový signet navýší až o 494 HP!).

  Attack Health Heal

Head
 
Ashes
 
Pigment
 
Blood

Finger
 
Ring
 
Knot
 
Band

Neck
 
Pendant
 
Medallion
 
Amulet
 
Wrist
 
Bracelet
 
Bracer
 
Timepiece

Luck
 
Dice
 
Coins
 
Cards

Waist
 
Chain
 
Belt
 
Buckle

Occult
 
Effigy
 
Bone
 
Charm

 

Primární statistika jednotlivých talismanů se v zásadě odvíjí od jejich levelu a barvy. Zelené talismany jsou obyčejně tvořeny kombinací dvou primárních statistik.

Pozor!!! Vylepšovat na vyšší úroveň lze pouze talismany Custom a Venice.

Attack/Heal:

Talisman Green 10 Blue 10 Purple 10 10.1 10.2 10.3 10.4
Head 559 596 636 682 735
Major 505 538 575 616 664
Minor 325 346 369 396 427

Health:

Talisman Green 10 Blue 10 Purple 10 10.1 10.2 10.3 10.4
Head 2100 2194 2288 2382 2476
Major 1897 1982 2067 2152 2237
Minor 1001 1220 1274 1329 1383 1438

 

Glyfy:

Glyfy přidávají talismanům sekundární statistiky a stejně jako ony, i glyfy mohou mít různé levely a barvy. Více o glyfech v samostatném manuálu.

Accurate HIT rating
Ardent BLOCK rating + EVADE rating
Attuned PHYSICAL protection + MAGICAL protection
Brutal CRITICAL rating
Devastating HIT rating + CRIT POWER rating
Elusive MAGICAL protection + EVADE rating
Enchanted DEFENCE rating + MAGICAL protection
Fearless EVADE rating + PHYSICAL protection
Ferocious CRIT POWER rating
Fierce PENETRATION rating + CRITICAL rating
Fleeting EVADE rating
Focused CRIT POWER rating + CRITICAL rating
Piercing PENETRATION rating
Pure MAGICAL protection + BLOCK rating
Ravaging PENETRATION rating + HIT rating
Resilient EVADE rating + DEFENSE rating
Rugged PHYSICAL protection + DEFENSE rating
Ruthless HIT rating + CRITICAL rating
Savage PENETRATION rating + CRIT POWER rating
Solid BLOCK rating
Stalwart DEFENSE rating
Steadfast PHYSICAL protection
Valorous DEFENSE rating + BLOCK rating
Vigorous PHYSICAL protection + BLOCK rating
Warding MAGICAL protection

 

Jaké talismany zvolit na začátku hry a jak správně investovat Skill body?

Nejčastější chybou mezi začínajícími hráči je, když zaměřují svou postavu na tanka nebo healera už od samého začátku hry. Zelené talismany tvoří kombinaci vždy dvou primárních statistik a už samy o sobě prozrazují, že by měl být hráč na začátku hry poměrně univerzální. Kdyby měla postava healovací gear (healovací talismany a patřičné healovací schopnosti) a jen minimum útoku, trvalo by jí skolit nepřítele třeba i několik desítek minut. Takový dojem ze hry je pak katastrofální.

Proto se z počátku soustřeďte jen na správné vybalancování attack ratingu a HP. Healovací nebo tankovací gear v PVE v prvních zónách není vůbec zapotřebí (pokud nezavítáte do lairu). Ten budete potřebovat, až poprvé vstoupíte do dungeonu.

Skill body utrácejte rovnoměrně a vždy mějte pár bodů v zásobě, abyste mohli koupit přesně ten level, který vám chybí, zatímco jste získali skvělý talisman vyššího levelu.

 

Jak spojím talisman a glyf dohromady?

Je to velmi jednoduché. Vložte talisman i glyf společně do kraftovacího okna (klávesa Y). Nezáleží na postavení talismanu ani glyfu v okně, žádné vzorce na to neplatí. Není zapotřebí ani žádný toolkit.

Zvrátit změnu nelze, pokud chcete talisman změnit, postupujte jako při prvním vložení glyfu, starý glyf se novým přepíše a bude zničen. Tedy jednou použitý glyf nelze znovu použít na jiný talisman.

 

Mohu si vytvoři vlastní talisman?

Ano. Musíte mít elementy a patřičný talisman toolkit. Water/voda vytváří tankovací talismany, fire/oheň DPS talismany a dust/prach zase healovací talismany.
Vzory pro kraftování naleznete zde.

 

Co znamená „Character Bound“?

Když si z lootu (z té vznášející se kabelky) berete předmět a má u sebe „Bind when equipped“, znamená to, že daný předmět bude po jeho prvním vložení mezi aktivní talismany se statusem „Character Bound“. Takový předmět je už navždy vázán na konkrétní postavu a nelze jej nikdo jiný použít. Nemůžete ho tedy darovat nebo prodat jinému hráči. Můžete jej prodat vendorovi nebo rozložit.

1 Comments
  1. avatar
    Date: December 16, 2012
    Author: risotto
    Skvelo napisane :) Ja ako blb som chcel zacat hned full heal EQ. A odradilo ma to od hry tak, ze som ju prestalna 2 mesiace hrat... Az potom som si rychlo spravil DPS a bolo to uplne o niecom inom [Reply]
Leave a Reply

Nemůžete se přihlásit a jste si jistí, že píšete heslo správně?

Občas se to bohužel stává, dokud nepřijdeme na chybu, přihlašte se

přes tento odkaz, který by měl být vždy funkční.

Děkujeme za pochopení

kanal

Chcete-li být ve hře v kontaktu s ostatními českými a slovenskými hráči z jiných kabal nebo frakcí, naistalujte si skript, jenž vás pokaždé automaticky přihlásí do CZ/SK chatovacího kanálu.

Více informací zde.

Kabaly

Chcete se stát součástí některé z česko-slovenských kabal?
Vyberte si ze seznamu zde.

Would you like to read our articles in English or another language?

Just use The Ravens on Google Translator and insert the link you want to translate.